Warsztat - o serwisowaniu samochodów

t kiepski. Niektórych z nich po prostu nie da się uniknąć, jedna gdy już się przydarzą, warto odpowiednio zareagować. Niektóre z nich można naprawić w zaledwie kilka godzin, ale inne wymagają specjalistycznego sprzętu oraz umiejęt

Warsztat - o serwisowaniu samochodów

Gdzie najlepiej naprawiać samochód?

Czasem nasze auta wymagają napraw. Pewne usterki i awarie przytrafiają się każdemu z nas, jednak nie oznacza to od razu, że nasz samochód jest kiepski. Niektórych z nich po prostu nie da się uniknąć, jedna gdy już się przydarzą, warto odpowiednio zareagować. Niektóre z nich można naprawić w zaledwie kilka godzin, ale inne wymagają specjalistycznego sprzętu oraz umiejętności, które posiadają jedynie odpowiednio wykształceni w tym zakresie specjaliści. Gdzie najlepiej oddać nasz samochód, by był naprawiony tak, jak należy? Odpowiednim miejscem będzie sprawdzony warsztat mechaniczny, a znajdziemy ich obecnie bardzo wiele. Wystarczy tylko popytać znajomych lub poszukać ogłoszeń, a wszystko to zajmie nam niewiele czasu.


Wymiana części przez profesjonalistów

Części zamienne w każdym samochodzie odgrywają naprawdę ważną rolę. Samochody mają bowiem coraz bardziej skomplikowaną budowę i wiele elementów jest wzajemnie połączonych. Wobec tego odpowiednie części w naszym samochodzie, które doskonale ze sobą współgrają, mogą zapewnić prawidłowe funkcjonowanie naszego auta. Warto wobec tego zlecać przeprowadzenie naprawy w miejscach, w których serwisowanie samochodów jest wykonywane naprawdę rzetelnie. Nieodpowiednia wymiana może prowadzić bowiem nie tylko do innych usterek, ale również do poważnych zagrożeń w ruchu drogowym, czego na pewno warto uniknąć wybierając renomowane punkty wymiany części samochodowych.


Cykl pracy silnika dwusuwowego

Obieg pracy silnika dwusuwowego

Suw sprężania ? w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
Suw pracy ? Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

Jako pompa ładująca w najprostszych silnikach benzynowych wykorzystywana jest skrzynia korbowa. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję (brak oddzielnego układu rozrządu). Przepływ ładunku przez skrzynię korbową umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego (lub dodanie go do paliwa), co pozwala na rezygnację z układu smarowania i dalsze uproszczenie konstrukcji. Taki uproszczony silnik, często stosowany dawniej w motocyklach i małych samochodach, jest jednak niedoskonały (niekorzystny symetryczny rozrząd, straty energii na przepompowanie ładunku przez skrzynię korbową, spalanie oleju) i nieefektywny, co jest przyczyna złej opinii o dwusuwach w ogóle i niemal zaniknięcia silników dwusuwowych niskoprężnych. Konstrukcje zaawansowane używają mechanicznych pomp ładujących (głównie systemu Roots), rozrządu zaworowego (przepłukanie wzdłużne) i ciśnieniowych układów smarowania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy



© 2019 http://tunica.bydgoszcz.pl/